sykliä ei jaksa, en mä tahdo heittää itseäni niin pienille kalorivajeille.
parempi idea on, että olen viikolla suuremmilla vajeilla ja viikonloppuna
otan sitten hieman rennommin, jos  semmoinen vaje joka osuisi -600kcal:n
ja -750kcal:n välille viikolla olisi sopiva. ei se ainakaan pahalta tunnu vielä.

aineenvaihdunta on ehkä jonkin verran jumissa, koska -500kcal ei tuo
sen verran tulosta lähellekään mitä pitäisi. -700kcal:n vaje parina päivänä
on jo saanut jotain tapahtumaan, joten jatkan sitä ainakin hetken ja katson
mitä tapahtuu. jos painoa rupeaa tippumaan liian nopeasti niin sitten pitää
katsoa uudestaan.

toisaalta -700kcal vaje on pienempi vielä kuin mitä ravintoterapeuttini on
suositellut. hän suositteli että söisin viikolla n. 1200kcal. aika alas menee
kalorit, kun nytkin olen syönyt 1250-1350 vaikken ole juurikaan liikkunut.
ja kun rupean liikkumaan niin 1200kcal jää aivan liian alhaiseksi. toisaalta
taas, eikö ravintoterapeutti ole kuitenkin ammattilainen ja osaa suunnitella
ruokavalion niin että se on terveellistä. ehkä hän kuitenkin on oikeassa.

nyt olen kuitenkin lisännyt mielettömästi kasviksia ja hedelmiä ja varonut
iltasyömistä. illan hiilareita olen siirtänyt aikaisemmaksi päivälle ja proteiinia
ja rasvaa olen vastaavasti siirtänyt illalle. loistavaa!